Tarom înregistrează un profit brut de 60 milioane EUR în 2024, după ani de pierderi.

Tarom înregistrează un profit brut de 60 milioane EUR în 2024, după ani de pierderi.

Compania aeriană națională a României, Tarom, a raportat un profit brut de 292,3 milioane RON (aproximativ 60 de milioane EUR) pentru anul 2024, marcând o redresare semnificativă după mai mulți ani de pierderi financiare, conform Economica.net. Acest succes vine în urma implementării unui plan de restructurare aprobat de Comisia Europeană, alături de o nouă strategie de afaceri menită să restabilească profitabilitatea și să reducă pierderile acumulate.

Conform Bugetului de Venituri și Cheltuieli publicat de Ministerul Transporturilor, revenirea Tarom la profit a fost susținută de optimizarea costurilor, ajustarea rețelei de rute și modernizarea flotei, toate incluse în programul de restructurare.

Pentru anul 2025, însă, compania prevede o scădere abruptă a profitului la 2,4 milioane RON, reflectând venituri estimate mai mici, de 1,9 miliarde RON, cu 16% mai puțin în comparație cu anul precedent. Aceasta se datorează reducerii planificate a rutelor și activităților neprofitabile.

Chiar și cu scăderea anticipată a profitului brut, Tarom se așteaptă să își mențină eficiența operațională, estimând un EBITDA pozitiv de 244,8 milioane RON conform Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS).

Conducerea companiei a declarat că, în 2025, focusul va rămâne pe consolidarea stabilității operaționale și continuarea procesului de recuperare financiară inițiat sub cadrul de restructurare aprobat de UE.

Fotografie sursă: Cateyeperspective/Dreamstime.com


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.