Autostrada București – Giurgiu: A fost desemnat proiectantul drumului de mare viteză către Bulgaria

Autostrada București – Giurgiu: A fost desemnat proiectantul drumului de mare viteză către Bulgaria

Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, un moment important pentru infrastructura rutieră din România a fost marcat prin desemnarea asocierii câștigătoare pentru proiectarea drumului de mare viteză între București și Giurgiu. Această asociere a prezentat o ofertă în valoare de 33 milioane lei, fără TVA. Contractul va fi semnat după expirarea perioadei legale în care se pot depune contestații, conform deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor care a cerut reevaluarea ofertelor.

Conform declarațiilor lui Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), drumul de mare viteză București – Giurgiu a fost gândit încă de la început cu proiecte adiacente. Printre acestea se numără amenajarea unei piste olimpice de canotaj și posibilitatea implementării prin parteneriat public-privat. Aceste inițiative sunt menite să sporească atractivitatea proiectului pentru a obține finanțări europene.

Studiul de fezabilitate va analiza diferite variante de traseu, profilul drumului (fie autostradă, fie drum expres), structura și interconectarea cu alte obiective cheie, cum ar fi viitorul Pod Giurgiu-Ruse peste Dunăre. Se estimează că acest contract va fi finanțat prin fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027 și din bugetul de stat, iar finalizarea studiului este programată în termen de 16 luni.

O veritabilă conexiune nord-sud

Pentru a încheia axa strategică nord-sud, studii suplimentare tehnice vor fi desfășurate pentru a defini profilul, traseul, structura și conexiunile acestei noi infrastructuri cu rețelele rutiere existente sau viitoare. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scioșteanu, a subliniat importanța acestui proiect pentru dezvoltarea rețelei rutiere naționale. Autostrada București – Giurgiu este un pilon esențial pentru tranzitul de mărfuri și călători între România și Europa de Vest.

Scioșteanu a menționat, de asemenea, că traseul și conexiunile sunt considerate cruciale pentru maximizarea impactului pozitiv al proiectului. Este esențial ca noul drum să fie gândit în extensia Autostrăzii A0 de la București, până la Autostrada A1 ce leagă Bucureștiul de Pitești, cu perspectiva de a deveni parte din al doilea inel de autostradă de centură al capitalei.

Acest proiect nu doar că va lega două puncte vitale, dar va transforma regiunea din punct de vedere al infrastructurii, consolidând rolul României ca nod tranzit pentru comerțul european. Integrarea autostrăzii în rețeaua existentă și viitoare va asigura un flux mai eficient de transport și va contribui la modernizarea sistemului rutier din țară.

Astfel, acest proiect reprezintă un pas semnificativ înainte în eforturile României de a-și îmbunătăți infrastructura și de a stimula dezvoltarea economică regională, având impact pozitiv de lungă durată asupra economiei și locuitorilor zonei.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.