Ce spune despre programul Rabla directorul Dacia din România

Ce spune despre programul Rabla directorul Dacia din România

Sursa poza si informatii: Economica.net

Mihai Bordeanu, Director al Dacia pentru Europa de Sud-Est și conducător al operațiunilor din România, și-a exprimat opinia privind utilitatea programului Rabla pentru țară și pentru Dacia, solicitând în același timp guvernului mai multă predictibilitate în deciziile sale.

Nevoia de continuitate

Într-o discuție recentă cu jurnaliștii, Bordeanu a afirmat importanța continuării programului Rabla în anul următor. El și-a exprimat speranța că acesta va exista și în 2025, așa cum s-a promis, deși startul întârziat și diminuarea drastică a bugetului din acest an au creat multe probleme. Reducerea fondurilor de la aproximativ 1,4 miliarde de lei la doar 200 de milioane a fost o lovitură puternică. De asemenea, programul din acest an s-a adresat exclusiv persoanelor fizice, în loc să includă și persoanele juridice sau unitățile administrativ-teritoriale, limitând astfel potențialul său de impact.

Impactul deciziilor guvernamentale

Bordeanu a subliniat pierderile pe care compania Dacia le-a avut din cauza întârzierilor și indeciziei guvernamentale. El a explicat că, dacă ar fi să se conformeze bugetului planificat anul trecut, vânzările ar fi putut scădea cu aproximativ 75%. Asta afectează nu doar compania, ci și rețeaua de dealeri și clienții loiali, unii dintre aceștia renunțând la achiziții din cauza incertitudinii.

Necesitatea unei abordări predictibile

Directorul Dacia insistă pe necesitatea unei abordări mai predictibile din partea guvernului. El consideră că stabilirea de la început a unei decizii clare, fie că este vorba despre menținerea sau renunțarea la Rabla, este crucială pentru a lăsa timp afacerilor și consumatorilor să se pregătească adecvat. Pentru Dacia, programul Rabla este esențial, având o influență semnificativă asupra cotei de piață. Spre deosebire de mărcile premium, al căror necesar de astfel de programe este mai redus, Dacia se bazează considerabil pe acest stimulent dat de stat.

Perspective pentru programul Rabla

În contextul actual, Mihai Bordeanu propune implementarea unui program multianual, care să se deruleze pe o perioadă de cinci ani, pentru a crește stabilitatea și încrederea în piață. El sugerează că demararea unei astfel de inițiative la începutul anului și respectarea unui calendar bine stabilit ar aduce beneficii semnificative pentru toate părțile implicate.

Ultima șansă a programului actual

În 30 septembrie, sesiunea din 2025 a programului Rabla, acum cunoscut sub denumirea de „Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi”, a început, dedicându-se în întregime persoanelor fizice. În doar 13 minute s-au epuizat fondurile de 80.000.000 lei, 7.298 de persoane înscriindu-se cu rapiditate. Într-o singură zi, peste 2.000 de persoane au aplicat pentru achiziția de vehicule noi plug-in hibrid sau electrice.

Sesiunea va continua până pe 25 noiembrie 2025 sau până la epuizarea totală a fondurilor, cu posibilitatea ca resursele rămase să fie redirecționate către vânzările de vehicule convenționale. Între 2005 și 2024, prin Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost casate peste un milion de autovehicule, iar aproape 720.000 de autoturisme noi au fost achiziționate, ceea ce evidențiază impactul considerabil al acestui program asupra pieței auto din România.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.