Companiile mici, vulnerabile la riscuri majore. UNIQA mizează pe inovație, consultanță și parteneriate: asigurările pentru IMM sunt o investiție în viitor

Companiile mici, vulnerabile la riscuri majore. UNIQA mizează pe inovație, consultanță și parteneriate: asigurările pentru IMM sunt o investiție în viitor

Sursa poza si informatii: Economica.net

Protecție esențială pentru IMM-uri

În România, companiile mici și mijlocii (IMM) se confruntă cu o gamă variată de riscuri ce le pot amenința direct continuitatea: de la fenomene meteo extreme și incendii, până la furturi sau avarii accidentale. Din păcate, gradul de acoperire prin asigurări în acest sector rămâne redus, în mare parte din cauza educației financiare limitate.

Ramona Bernic, Vicepreședinte Directorat la UNIQA Asigurări, atrage atenția asupra vulnerabilităților cauzate de lipsa de acoperire adecvată, precizând că doar o cincime dintre companiile active au o formă de asigurare. Adesea, chiar și aceste polițe sunt subasigurate, adică nu acoperă în mod corespunzător riscurile la care sunt expuse afacerile.

Soluții inovative pentru o protecție eficientă

În fața acestor provocări, UNIQA Asigurări promovează două produse principale, UNIBOX și UNIBIRX, special concepute pentru a acoperi riscurile și necesitățile specifice IMM-urilor. Acestea sunt menite să ofere o protecție eficientă, permițând antreprenorilor să se concentreze pe componenta principală a afacerii lor: creșterea și dezvoltarea continuă.

Ramona Bernic subliniază că asigurările ar trebui percepute nu ca o cheltuială, ci ca o investiție strategică. Accentul pe dezvoltarea unui portofoliu care să răspundă nevoilor IMM-urilor evidențiază un sector în expansiune și insuficient deservit. Produsele precum UNIBOX și UNIBRIX sunt esențiale în gestionarea unui spectru din ce în ce mai complex de riscuri.

Importanța educației și conștientizării

Unul dintre obiectivele principale ale UNIQA este să educe și să conștientizeze mediul de afaceri din România cu privire la importanța asigurărilor. Deși piața asigurărilor corporate din România are jucători relevanți, IMM-urile continuă să perceapă polițele de asigurare mai degrabă ca o povară financiară decât ca o investiție în stabilitate. Ramona Bernic accentuează necesitatea schimbării acestei mentalități, evidențiind rolul crucial al educației în acest proces.

Diversificarea portofoliului și creșterea strategică

Portofoliul diversificat al UNIQA este structurat pe trei direcții esențiale: asigurări pentru bunuri și proprietăți, polițe pentru angajați, și asigurări de răspundere. Aceste direcții asigură protecția față de incendii, furturi, inundații, și eventuale întreruperi ale activității. Produsele vedetă UNIBOX și UNIBRIX vin să completeze această ofertă, oferind soluții standardizate și personalizate pentru o protecție rapidă și eficientă.

UNIQA Asigurări a înregistrat o creștere semnificativă în sectorul IMM-urilor, confirmându-și direcția strategică de creștere susținută. Strategia "UNIQA 3.0 – Growing Impact" insistă pe creșterea volumului primelor brute subscrise și extinderea portofoliului corporate. Acest obiectiv este susținut și de asigurările pentru energie regenerabilă, care devin din ce în ce mai populare.

Digitalizare și inovație în procesele post-vânzare

Pentru a îmbunătăți experiența clienților, UNIQA investește în digitalizarea proceselor legate de comunicare și despăgubire, având ca scop eficientizarea interacțiunii și economisirea timpului clienților. Această inițiativă se aliniază nevoii de modernizare a proceselor de asigurare și despăgubire, într-un mediu aflat în schimbare rapidă.

Concluzie

Chiar dacă schimbarea de mentalitate în rândul antreprenorilor privind valoarea asigurărilor necesită timp, spațiu pentru educație și dezvoltare există. UNIQA rămâne angajată către furnizarea de soluții inovative și consultanță pentru a sprijini mediul de afaceri să prospere și să se dezvolte sustenabil într-un climat economic dinamic. Acesta este viitorul protecției și sustenabilității business-urilor din România.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.