Continental şi-ar putea menţine poziţia în indicele Bursei de la Frankfurt după scindare, anunţă şeful companiei
Sursa poza si informatii: Economica.net
București, România — În contextul reorganizării interne, Continental se arată optimistă în ceea ce privește menținerea în indicele bursier DAX de la Frankfurt, post-restructurare. Dirk Setzer, directorul general, a subliniat că viitorul companiei în indice este legat de performanța diviziei de anvelope. „Dacă această divizie continuă pe un trend pozitiv, avem șanse să rămânem parte din DAX, deși nu putem garanta că va fi suficient pe termen lung”, a declarant Setzer conform raportului Agerpres.
Recent, Continental a inițiat un proces de divizare a diviziei auto, creând Aumovio, o nouă entitate cotată la bursă. Aumovio își propune să aducă pe piață produse electronice de vârf și soluții avansate de mobilitate pentru vehiculele moderne, definite prin software, și să asigure o mobilitate sigură și autonomă pentru clienții săi din toată lumea.
În plus, compania are în vedere vânzarea diviziei de materiale plastice Contitech, anul viitor, pentru a-și concentra eforturile asupra sectorului de anvelope. Acest demers va reduce semnificativ veniturile, cu un impact de aproximativ două treimi din încasări, dar este un pas strategic menit să întărească focusul companiei pe domeniile-cheie, generând valoare pe termen lung.
Setzer a mai menționat că Aumovio va putea prospera acum independent, fiind eliberată de constrângerile structurii conglomerate. De asemenea, Setzer a anunțat că există planuri privind achiziții în sectorul anvelopelor, cu un accent special pe piețele asiatice, unde prezența Continental este încă limitată.
În ceea ce privește propria sa poziție în companie, Setzer a confirmat că intenționează să demisioneze din funcția de CEO după terminarea procesului de restructurare, deși nu a specificat o dată exactă pentru acest pas.
Pe parcursul ultimilor ani, prin diverse achiziții, Continental și-a consolidat statutul de lider mondial între furnizorii de componente auto. Totuși, Setzer a recunoscut că ceea ce a funcționat în trecut nu mai este suficient în prezent, în condițiile în care piața favorizează firmele cu expertiză specializată.
Divizia de anvelope se bucură de o stabilitate mai mare față de fluctuațiile ciclurilor de producție auto, majoritatea vânzărilor provenind din segmentul de înlocuire, nu din cel al echipamentelor originale. Directorul Continental a subliniat că divizia este mai puțin vulnerabilă la efectele directe ale industriei auto.
Pentru 2025, compania prevede o marjă de profit cuprinsă între 12,5% și 14% pentru divizia de anvelope, ajustând ușor previziunea anterioară care era între 13,3% și 14,3%. La nivel global, marja anticipată pentru anul curent este estimată să scadă la 10% - 11%, față de proiecția anterioară de 10,5% - 11,5%.
Tranziția către o economie mai ecologică a impus provocări semnificative în rândul producătorilor industriali germani, inclusiv pentru Continental. Această schimbare este resimțită profund în sectorul automotive german, care a prosperat prin fabricarea de mașini premium cu motoare cu combustie internă, beneficiind de numeroși furnizori locali de componente auto.
Prin ajustările curente, Continental speră să se adapteze și să prospere într-un peisaj economic aflat în plină transformare. Setzer și echipa sa sunt convinși că aceste schimbări vor menține compania competitivă pe piața globală.