Gigantul Bosch, cu afaceri în România, anunţă încă 13.000 de concedieri
Sursa poza si informatii: Economica.net
Bosch, un jucător major în industrie cu operațiuni extinse în România, se pregătește pentru o nouă rundă de restructurări, anunțând reducerea a 13.000 de angajați, în încercarea de a-și îmbunătăți competitivitatea și a-și diminua costurile în mod semnificativ.
Compania, cu sediul în Gerlingen, lângă Stuttgart, trece printr-o perioadă de transformare profundă, fiind presată de multiple crize ce afectează sectorul auto atât la nivel european, cât și global. Recent, Stefan Grosch, directorul serviciului de resurse umane, și-a exprimat regretul față de necesitatea acestor măsuri drastice, subliniind că ele reprezintă o alegere inevitabilă pentru a menține viabilitatea economică a diviziei de mobilitate a Bosch.
Liderul sindical IG Metall, Frank Sell, a răspuns cu indignare la acest anunț, criticând vehement amploarea fără precedent a concedierilor și acuzând compania Bosch de neglijență față de angajații din Germania. El a susținut că măsura ar putea provoca tulburări sociale grave în diferite regiuni, cerând angajamente clare pentru păstrarea și dezvoltarea facilităților existente.
Problemele nu sunt recente. La începutul acestui an, Bosch a dezvăluit planurile de a elimina 9.000 de poziții în cadrul diviziei de mobilitate din Germania. Imediat ce anunțul a fost făcut, Markus Heyn, liderul aceleași divizii, împreună cu Stefan Grosch, au confirmat intenția de a reduce cheltuielile cu 2,5 miliarde de euro anual. Totuși, nu a fost definit încă un obiectiv clar pentru economiile de lungă durată.
Procesul de optimizare a costurilor este văzut ca o necesitate imperioasă pe fondul schimbărilor rapide din industria auto. Heyn a subliniat că, deși au fost luate măsuri inițiale importante, eforturile de ajustare structurală trebuie să continue pentru a menține avantajul competitiv până în anul 2030.
În contextul global, Bosch nu este singurul afectat; întreaga industrie auto se confruntă cu bariere comerciale crescute și scăderi ale prețurilor. Directorul general Stefan Hartung a întărit această idee în cadrul Salonului auto de la Munchen, afirmând că sectorul va continua să se afle sub presiune, anticipând competiții intense și provocări economice care vor necesita ajustări continue.
În ciuda acestor dificultăți, Hartung a prezentat o viziune optimistă asupra inovațiilor tehnologice iminente, preconizând creșteri în vânzări de aproximativ 2% în 2025, de la o bază de 90,5 miliarde de euro în 2024. Totuși, a subliniat că este prea devreme pentru predicții mai precise.
Beneficiile pe termen lung ale acestor restructurări rămân încă incerte, iar impactul asupra comunităților afectate este semnificativ. Sindicatele cer soluții mai echilibrate care să ofere siguranță angajaților, în timp ce compania încearcă să-și asigure o poziție solidă într-un peisaj industrial din ce în ce mai complex. În timp ce Bosch mizează pe eficiență și inovație, mii de angajați se confruntă cu un viitor incert.