Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, între Gara de Nord și Gara Progresul

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, între Gara de Nord și Gara Progresul Sursa poza si informatii: Economica.net

Guvernul aprobă planurile pentru extinderea Magistralei 4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul

Guvernul a dat undă verde unui proiect ambițios pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, unind Gara de Nord cu Gara Progresul. Această nouă secțiune va însuma aproximativ 12 kilometri, din care 11 kilometri vor fi deschiși pentru călători, iar restul va permite legătura cu noul Depou Progresul, care va fi amplasat suprateran și va avea o lungime de 1,1 kilometri. Extinderea va include 13 stații noi și o stație suplimentară, Gara de Nord 2, care asigură legătura cu rețeaua de metrou existentă, făcând conexiunea prin axele Liniei 1 și Liniei 2.

Proiectul are un buget total de peste 17 miliarde de lei. Finanțarea provine din surse diverse, inclusiv Fonduri Externe Nerambursabile (FEN) prin Programul Transport 2021-2027, bugetul de stat și alte resurse legal constituite, toate fiind alocate în conformitate cu plafoanele anuale aprobate special pentru astfel de investiții.

Obiectivele Proiectului

Extinderea este văzută ca un pas important în conectarea orașului București cu rețelele de transport feroviar regional, național și internațional. Magistrala va funcționa ca un coridor principal nord-sud al orașului, conectând Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu principalele gări de tren: Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul. Acest lucru va facilita, de asemenea, accesul la sistemele de transport public de suprafață.

Impactul Așteptat

Implementarea tronsonului de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul este promovată ca o soluție eficientă pentru reducerea timpului petrecut în transportul urban, micșorarea emisiilor de dioxid de carbon și îmbunătățirea calității aerului. De asemenea, se așteaptă ca extinderea să contribuie la diminuarea numărului de accidente rutiere, oferind o alternativă de transport sigură și fiabilă.

Prin această inițiativă, se dorește nu numai modernizarea infrastructurii de transport a capitalei, ci și promovarea unei mobilități mai ecologice și eficiente. Proiectul se adresează unei nevoi crescânde pentru un sistem de transport public robust, pe măsură ce orașul continuă să se extindă și să se dezvolte.

Această extindere reflectă un pas strategic important pentru București, asigurând o integrare mai bună a rețelelor de transport și sprijinind dezvoltarea urbană durabilă. Planurile pentru noi legături metropolitane ar putea reprezenta un punct de cotitură în transformarea transportului public în capitală.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.