Katrin Adt, CEO Dacia: „Dacă industria auto trebuie să ajungă la emisii zero în 2035, asta este valabil și pentru Dacia”

Katrin Adt, CEO Dacia: „Dacă industria auto trebuie să ajungă la emisii zero în 2035, asta este valabil și pentru Dacia”

Sursa poza si informatii: Economica.net

Katrin Adt, recent numită directoare la Dacia, a discutat pentru prima dată cu presa română după ce și-a preluat funcția. Având o experiență vastă de 26 de ani în industria auto, în principal la Mercedes-Benz, ea își propune să propulseze Dacia către un viitor în care brandul să rămână la fel de puternic și relevant.

Katrin Adt își asumă provocările reglementărilor stricte din industria auto, subliniind că obiectivul de a ajunge la emisii zero până în 2035 este la fel de valabil și pentru Dacia. Ea a declarat că este important ca Dacia să-și păstreze și să-și dezvolte reputația de brand accesibil și de încredere, chiar și în contextul electrificării vehiculelor.

Tranziția către electrificare

În lupta pentru mobilitate sustenabilă, Dacia trebuie să se adapteze la noile realități ale industriei auto, în special la tranziția către vehicule electrice. Adt recunoaște că aceasta este una dintre sarcinile principale în fața cărora se află, dar este încrezătoare că va menține accesibilitatea caracteristică mărcii, fără a compromite valoarea pentru client.

Katrin Adt a subliniat că, în acest proces de schimbare, vor trebui să se bazeze pe sinergiile din cadrul grupului Renault. Aceasta presupune o coordonare strânsă cu alți lideri din cadrul grupului Renault, precum François Provost și Fabrice Cambolive, care au lăudat contribuția Dacia la strategia generală de electrificare a grupului.

Performanța Dacia pe piețele globale

În paralel cu focusul pe electrificare, Dacia își propune să se extindă și pe alte piețe internaționale, cum ar fi America Latină și India, continuându-și expansiunea dincolo de granițele europene. Această strategie face parte dintr-un obiectiv mai amplu al grupului Renault de a cuceri noi piețe și de a fideliza clienții prin produse inovatoare și accesibile.

Katrin Adt vede în competiția tot mai acerbă din partea mărcilor chineze nu o amenințare, ci o oportunitate. Ea crede că respectul față de concurență este esențial, iar istoria și moștenirea europeană a Dacia, împreună cu o rețea robustă de vânzări și service, sunt resurse importante pentru a face față provocărilor pieței.

Păstrarea autenticității mărcii

Adt a menționat că, în ciuda trecerii la electricitate, Dacia trebuie să rămână fidelă valorilor sale fundamentale. Marca trebuie să rămână autentică și să ofere un raport calitate-preț avantajos, care a consacrat-o de-a lungul timpului. "Nu vom transforma Dacia într-un alt brand smart, ci vom accentua ceea ce o face unică", a declarat Adt în discuția cu jurnaliștii.

Prin această viziune, Katrin Adt își propune să asigure o tranziție lină a mărcii către noile cerințe globale, menținând în același timp esența și valorile care au făcut Dacia un brand iubit de mulți șoferi în întreaga lume. Într-o industrie aflată în rapidă schimbare, Dacia rămâne un exemplu de adaptabilitate și inovație, pregătindu-se să se mențină pe creasta valului în fața provocărilor electrificării.

Această strategie puternică de echilibrare între inovație și tradiție va determina cum va naviga Dacia viitorul gras al industriei auto, poziționându-se ca un lider de valoare și accesibilitate pentru anii ce vor urma.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.