Propunere pentru schimbarea regulilor RCA: Totul pe CNP și „examen” la cumpărarea RCA, inclusiv la trotinete. Titi Aur trage semnalul de alarmă: Au scăpat de sub control

Propunere pentru schimbarea regulilor RCA: Totul pe CNP și „examen” la cumpărarea RCA, inclusiv la trotinete. Titi Aur trage semnalul de alarmă: Au scăpat de sub control

Sursa poza si informatii: Economica.net

Propuneri pentru schimbarea regulilor RCA: Sistem bazat pe CNP și examen la achiziția RCA, inclusiv pentru trotinete

Recent, Titi Aur, cunoscutul proprietar al Academiei cu același nume, a lansat un apel pentru revizuirea sistemului de asigurare RCA din România. El propune ca polița de asigurare să fie calculată pe baza riscurilor asociate individului care conduce, și nu a vehiculului, cum este practica actuală.

Argumentele lui Titi Aur pentru un RCA personalizat

Titi Aur consideră că mutarea responsabilității RCA de la vehicul la șofer va spori auto-disciplina în trafic. Prin responsabilizare, se așteaptă o reducere a accidentelor și un comportament mai precaut al șoferilor, inclusiv în cazul utilizării trotinetelor electrice. O sugestie de implementare include ca asigurarea să pornească simbolic ca valoare, dar să crească substanțial în caz de accident.

"De multe ori, trotinetele sunt utilizate cu viteze mari, depășind 25 km/h, ceea ce creează riscuri semnificative. Este o situație care a scăpat de sub control și cred că un RCA calculat pe CNP ar putea aduce o îmbunătățire reală," a explicat fostul pilot. În plus, el sugerează introducerea unui scurt test de cunoștințe rutiere la achiziția RCA, având în vedere lipsa educației rutiere în școlile generale.

Situația actuală a tarifelor RCA în România

În momentul de față, costul RCA este determinat în principal de caracteristicile vehiculului, cum ar fi puterea motorului și vârsta șoferului. De asemenea, sistemul de bonus-malus influențează semnificativ tariful, oferind reduceri sau majorări ale primei de asigurare, în funcție de istoricul accidentelor auto. Zonele în care vehiculele sunt utilizate reprezintă, de asemenea, un factor, însă ele țin mai mult de statisticile de sinistralitate locală decât de comportamentul individual.

Reglementări europene privind asigurarea trotinetelor

Conform unei Directive Europene ce trebuie adoptată și în România, vehiculele cu motor, inclusiv trotinetele și bicicletele electrice capabile de viteze mari, vor necesita în mod obligatoriu o asigurare RCA. Aceasta vine ca o măsură de securitate și protecție pentru toți participanții la trafic.

Implementarea sugestiei lui Titi Aur ar putea revoluționa modul în care sunt percepute și utilizate trotinetele în mediul urban. Un sistem bazat pe responsabilitatea individuală ar putea duce la un comportament mai precaut și la o reducere a accidentelor, beneficiind atât societatea cât și mediul rutier în general.

În concluzie, adoptarea unei asigurări RCA personalizate pe CNP, împreună cu un test rudimentar de cunoștințe rutiere, ar putea reprezenta un pas important spre un trafic mai sigur și mai bine organizat.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.