Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Rabla generează ramificații economice profund nefavorabile Sursa poza si informatii: Economica.net

Roxana Capătă, Ford: Suspendarea Programului Rabla Împiedicǎ Dezvoltarea Economică

În contextul automobilistic actual din România, recent suspendatul program Rabla a creat un adevărat impas pentru comercianții de mașini. Aceștia au investit resurse considerabile pentru a construi stocuri și a-și promova produsele, anticipând lansarea acestui program. Roxana Capătă, directorul general al Ford România Services, remarcă faptul că întârzierea considerabilă a lansării Rabla și suspendarea sa ulterioară au creat efecte economice majore și nefavorabile.

Aceste dificultăți nu sunt resimțite doar de consumatori, ci și de Ford și întreaga sa rețea de distribuitori. „Condițiile economice din ultimele săptămâni au fost deja tensionate. Costurile de finanțare au crescut, volatilitatea cursului de schimb valutar și anunțata creștere a TVA-ului contribuie la blocaje semnificative în sectorul nostru", explică Capătă.

Predictibilitatea, ostilă momentului

Un aspect esențial neglijat de guvernanți în deciziile recente, spune Capătă, este necesitatea unui mediu previzibil, vital pentru orice industrie. „Într-un peisaj economic volatil, predictibilitatea este coloana vertebrală a dezvoltării economice. Companiile trebuie să poată aloca resurse strategic, fie ele financiare sau non-financiare, pentru a stimula inovarea și generarea de noi oportunități de afaceri. Fără aceasta, avem de-a face cu incertitudinea care deturnează progresul”, explică ea.

În lipsa suportului financiar guvernamental prin Rabla, Ford România a introdus noi soluții financiare pentru a sprijini cererea clienților și a păstra ritmul pieței. „Păstrăm un dialog deschis cu autoritățile și avem încredere că Ministerul Mediului va identifica soluții pentru reluarea programului. Astfel de conversații sunt esențiale pentru a asigura stabilitatea economică și atingerea obiectivelor de mediu”, subliniază Capătă.

Viitorul programului Rabla rămâne incert, iar rețelele comercianților din România așteaptă soluții eficiente din partea autorităților pentru a susține piața auto și pentru a accelera tranziția spre vehicule mai ecologice. Într-un climat plin de provocări, colaborarea între sectorul privat și guvern este crucială pentru depășirea problemelor economice curente.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.